top of page

LİDER ÖYLE OLMAZ BÖYLE OLUR


Sevinç Engin, ‘Lider Öyle Olmaz Böyle Olur’ isimli kitabında siyaset, ekonomi, kültür sanat, spor, basın dünyasından onlarca lider isimle, ‘lider’lik kavramı üzerine konuşmuş. Her ismin liderlik vasıflıklarını sorgulanmış.

Kitap sayesinde anlıyoruz ki lider doğmak zorunda değiliz, çünkü lider olabiliriz.

Sizlerle kısa kısa bazı anekdotları paylaşmak istiyorum.

Sevinç Ergin, Lider olunmaz, lider doğulur görüşüne katılıyor musunuz? diye sormuş Sanko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Abdülkadir Konukoğlu, ‘Kesinlikle katılıyorum.Liderlik yeteneklerin doğuştan olduğuna ve zaman içerisinde yaşanılanlarla da geliştirileceğine inanıyorum.’

Aynı soruya Prof.Dr.Metin Heper ise şöyle cevaplamış; Her şey öğrenilerek oluşur. Lider doğulur, lider olunmaz görüşüne katılmıyorum.

Demet Sabancı Çetindoğan da bu soruya şöyle cevap vermiş: Bazı liderlik özelliklerine doğuştan sahip olunması gerekir..Ancak birtakım liderlik yetkinlikleri de sonradan geliştirilebilir.Örneğin, bir kurumda bu yetkinliklerin geliştirilebilmesi için performans yönetimi sisteminin sağlıklı olarak çalıştırılmasına önem verilmesi gerekir.

Peki sizce lider olunur mu, lider doğulur mu?

Başka bir soru da : “Türkiye lider çıkarmaya aç bir ülke midir? Türkiye’nin lider problemi var mıdır? Bu soruya örneğin,Faruk Eczacıbaşı şu yanıtı vermiş; “Bence Türkiye’nin lider problemi yok, ancak kurumsallaşma problemi var.”

Aynı soruya Fikret Bila ise ; “Türkiye’de evet lider problemi var.Şu açıdan var:Türkiye çok kolay lider yetiştirebilen bir ülke değil.”

Leyla Alaton’un cevabı ise şöyle olmuş: Türkiye’nin iyi rol model problemi var.Lider çıkarmaya isteyenlere özellikle politik ortamda çok yer olduğunu düşünüyorum.

“Kadın ve erkek olmanın lider olmada getirdiği farklılıklar nelerdir?”sorusuna ise Hanzade Doğan Boyner şu cevabı vermiş: “Kadınların duygusal zekaları daha gelişmiş olduğundan ekipleri ile daha rahat empati kurabiliyorlar.Erkek liderlere göre daha adil oluyorlar.”

Kitapta Türkiye’nin kendi alanında lider 119 ismi ile birebir röportaj yapılmış, hepsini paylaşmam mümkün değil.Ben,farklı açılardan bakan, farklı sorularla, farklı kişilerin vemiş oldukları cevapları aktarmaya çalıştım.

Evet, liderlik üzerine okuduğum bu kitabın evimin kütüphanesini süslemekle kalmamasını istiyorum.Aklım Fikrim İnsan Kaynakları bloğu olarak biliyoruz ki her şey paylaştıkça güzel.Kitabı okumak için can atan ilk kişiye göndereceğim; fakat sonrasında kitabı gönderdiğim kişiden ricam kitabı isteyen başka bir okura göndermesi. Bu şekilde bir yol izleyerek kitabın elden ele dolaşmasını arzu ediyorum.

Yaşamımızda iyiye ve güzele dair ne varsa dalga dalga yayılması ümidiyle.

Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page