top of page

İK okuYORUM- İŞTE MÜLAKAT


İŞTE MÜLAKAT

Yazar: Mehmet Erkan, Oğuz Erdoğan

Yayıncısı: Elma Yayınevi

Ana Başlığı: Yurdum İnsanı İş Görüşmesinde

Hedef kitlesi geniş olan bu kitabı kimler okumalı?

Yeni Mezun, öğrenciler

İnsan Kaynakları çalışanları

İş arayanlar

Bu kitapta en çok hoşuma giden şey “bizi bize anlatıyor” anlatıyor olması. Hepsi Türkiye’de yaşanılmış ya da yaşanılabilecek mülakat sahnelerine yer verilmiş. Konular, bazen “yok artık, bu kadarı da olmaz” diyeceğimiz tarzda. Dışarıdan ithal olaylar üzerine varsayımlarda bulunmaktansa birebir Türkiye'deki İnsan Kaynakları gerçekleri anlatılmış.

İşte kitapta yer alan konular :

– “Hamili Kart Yakinimdir” Yakinler Öldü, Yaşasın Referanslar!

– Kolay Sorulara Zor Cevaplar

– Bir Aday – Bir Hayat = ?

– Eyvah! Yöneticim Mülakat Yapıyor

– Çirkin Ördek Yavrusu

– Mülakat Taktikleri

– Âyinesi Özgeçmiştir Kişinin

Kitabın Kolay Sorulara Zor Cevaplar bölümden birkaç mülakat örneğini paylaşmak istiyorum:

Mülakatçı: Neden İnsan Kaynakları?

Aday: Ağzım iyi laf yapar.

Mülakatçı: Kitap okur musunuz?

Aday: Evet bir kere okumuştum.

Mülakatçı: Medeni durumunuz?

Aday: Bakire

Mülakatçı: Adınız?

Aday: Ahmet Y.

Mülakatçı: Formda Mustafa Y. Yazıyor.

Aday: Ha, o benim amcaoğlu

Mülakatçı: Anlayamadım.

Aday: Kendisi biraz utangaç da onun yerine görüşmeye ben geldim.

Evet, insan kaynakları üzerine okuduğum bu kitabın evimin kütüphanesini süslemekle kalmamasını istiyorum.Aklım Fikrim İnsan Kaynakları bloğu olarak İK okuYORUM projesi kapsamında paylaşıyorum. Biliyoruz ki her şey paylaştıkça güzel.Kitabı okumak için can atan ilk kişiye göndereceğim; fakat sonrasında kitabı gönderdiğim kişiden ricam kitabı isteyen başka bir okura göndermesi. Bu şekilde bir yol izleyerek kitabın elden ele dolaşmasını arzu ediyorum.

Yaşamımızda iyiye ve güzele dair ne varsa dalga dalga yayılması ümidiyle.

Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page